torsdag 12 mars 2015

73.2

Graeme Simsion - Projekt Rosie

Andra meningen på sid 73, inspirerade till en sonett

Claudia avbröt  mitt försök att jämka samman de stridande tillstånden i min hjärna. 

Claudia avbröt mina små försök
Att jämka samman det som ägde rum
I min hjärna och gjorde mig dum
Hon stod i skimrande solrök
Höll handen stilla och lugnt utsträckt mot mig
En uppenbarelse, vän och trankil
Håret lyftes av en plötslig vindil
Hon sa: Vet du vad jag känner för dig
Min hjärna sa nej och ja på en gång
Vad skulle hon berätta och vilja?
Jag såg henne darra och sen svälja
Tiden utan dig, har varit så lång
Kom i min famn, var nära, håll mig hårt
Gör ditt till det gemensamma vårt

2 kommentarer:

  1. Älskar slutet: Gör ditt till det gemensamma vårt
    Bra skrivet.

    SvaraRadera
  2. Konstfullt, dramatiskt och på samma gång romantiskt.

    Har förstått att det är väldigt svårt att skriva en sonett. Har aldrig försökt.

    SvaraRadera