söndag 29 december 2013

Gräs

-Vad gör du?
-Jag statusuppdaterar på Facebook.
-Jag ser det. Varför tittar du inte på TV med mig?
-Men det gör jag ju. Jag sitter ju här i soffan.
-Det känns lite frånvarande när du inte bryr dig om mig.
-Men jag bryr mig. TV-programmen är så...Antingen är det Lasse Åberg eller också är det kungafamiljen.
-Men nu är det faktiskt Patrik Sjöberg på TV. Han har stoppat ner ansiktet i en genomskinlig plastback. Man ska se hur länge han kan hålla andan under vattnet. Vad skriver du på facebook?

-Jag sitter här med världens inte-finaste och njuter av det som är kvar av julen.
-Ischokladen förstår jag, men det andra...
-Men det är ju så. Bara för att du är den finaste som finns för mig,  så är det ju inte så för andra. De tycker något annat.
-Lite som att gräset inte är grönare på andra sidan?
-Så kan man se det.
-Ska du posta den där statusraden?

-Nej,  jag har redan raderat den. Jag gör så ibland. Skriver ner insiktsfulla saker på facebook, som jag raderar utan att posta. Lägg undan det där trasslet och kom hit nu.
-Det är inget trassel. Det är en julkula som jag stickar.
-Men vi har ju ingen gran.
-Jag tänkte lägga dem i en glasskål på bordet nästa jul.
-Du tänker alltså sticka flera?

6 kommentarer:

  1. Alltid intressant med dialoger. Kontrasterna mellan dem som Facebook och ett vanligt grannstad. Intressant.

    SvaraRadera
  2. Kul dialog. Nu förstår jag vad ni gör på fb. Skriver insiktsfullt och raderar.

    SvaraRadera
  3. Ja, kul! Bra tid att sticka de där julgranskulorna också, för innan jul hinner man ju aldrig.

    SvaraRadera
  4. Bra dialog. Dialog är svårt men du gör det bra! (Ibland tänker jag på Julia, ibland vill jag höra av mig till K men jag låter bli)

    SvaraRadera
  5. Ha ha - bra skrivet - rolig dialog :)

    SvaraRadera