måndag 3 mars 2014

Text till bild

-Vad skulle hända om en tärning inte har summan sju på motsatta sidor?
-Inte vet jag. Spelar det någon roll? Tärning som tärning, tänker jag.
-Så du svarar iallafall.
-Varför skulle jag inte?
-Det är inte långt kvar nu.
-Ärligt talat. Jag har läst. Du skriver inte som Hemingway, precis. Det är möjligt att du tror att du gör det, bara för att du skriver kort, men så är det inte. Jag saknar nerv i det du skriver. Det är för ängsligt. Folk vill för lite. Hemingway har närvaro i det han skriver. Något sensuellt, något som gör mig hungrig. Det blir inte isbergsteknik bara för man är kortfattad, snarare steril is i ett saftglas i ett kök utan getingar.
-Måste du hålla på med den där katten?
-Katten?
-Det där djuret äcklar mig. Du matar den med bitar från din tallrik.
-Än sen. Jag mår illa. Det är svårt för mig att äta. Den är hungrig.
-Vad förväntar du dig att jag ska skriva då? Något om oss?
-Om oss. Det händer väl inget mellan oss. Vi gör ju inte ens något längre.

1 kommentar: