lördag 31 december 2016

Gott Nytt År!

Gott Nytt År!

Hoppas ni får ett fint nyårsfirande.

Jag ömkar mig själv och önskar nyår all världens väg. Hunden har ännu inte visat några tecken på skotträdsla och jag hoppas det håller i sig. Det är mest jag som känner en vag obehagskänsla. I morse gick vi genom centrum. Det var jag, hunden och mjölkbilen. Utanför Wienerkonditoriet vankade en man i täckjacka av och an. Jag tror han hade cyklat dit, för det stod en olåst herrcykel lutad mot konditoriets trappräcke. På vägen hem skrämde hunden upp änderna, som vilade på gräsplanen vid dammen. Att inte jaga änder står på att göra listan, men inte idag. Smärta föds ur ingenting. Den när sig själv. Det känns som 2016 varit ett uselt år. Jag vet inte om det är sant eller om jag fångats i en bubbla med dimgrå väggar. Vi blir alla äldre. Tystnaden breder ut sig. Den är påträngande, inte rofylld.

1 kommentar:

  1. Den känsla du förmedlar här känner jag också - ett uselt 2016 - samtidigt tänker jag på hur den bild som förmedlas oss (på ett undermåligt sätt) kommer att brutalt chocka oss och tvinga fram en annan verklighetsbild ....
    Det känns lite tryggt med Gandhis quote om "Remember - They will always fall" ... en sista suck från mig och 2016. Tack underbara du som håller igång Skrivpuff! Allt gott önskar jag dig!

    SvaraRadera