tisdag 29 augusti 2017

En halvtimmes sömn

Jag hade kanske sovit en halvtimme, när jag väcktes av att jag hostade. Den var en torr, uppgiven hosta som inte innehöll någonting, förutom det hjälplösa upprepandet, som höll mig vaken och  gav mig halvdvala istället för sömn. När jag var liten varade en förkylning alltid i fyra dagar. Då kunde man få ta C-vitamin. Brustabletter som bubblade i glaset och påminde om läsk. Nu vet jag inte. Jag har gjort citron- och  ingefärsdricka. Den river i halsen, men känns verkningslös. Jag googlar på huskurer mot hosta och blandar bikarbonat i vatten för att dricka. Det hjälper föga. Lök har jag inte provat. Det kanske jag skulle göra?

1 kommentar:

  1. Vet inte. Tror det bara är att genomlida hela processen. Jobbigt är det. Lök? Värt att prova?

    SvaraRadera