måndag 4 juni 2018

Närhet

Episod 1

Vi satt på sängen och tittade på hamstern. Den satt stilla i plaströret som löper utanpå buren och hade suttit så länge. Efter 10 minuter hade det inte hänt något. Hamstern hade inte rört sig. Då reste jag mig och gick därifrån. Det sägs att den bits och att den är ett husdjur som undviker närhet. Trots att vi är vuxna människor har vi räddat den från avlivning (folk tröttnar lätt på sina hamstrar)  Jag är osäker på den bryr sig. Hopkurad i röret liknande den sådant man rensar upp från avloppet i badrummet. Hamstrar är sällan tacksamma, efter vad jag hört.

Episod 2

I en glänta i naturreservatet stod ett picnicbord bland ekarna. På bänkarna satt tre unga män med skägg och camouflagekläder. De hade kepsar med orangea skärmar. Ryggsäckarna stod lutade mot deras ben. Den längste var mest drivande i samtalet. Han talade om spioneri och utrustning. För att slippa komma i deras närhet vek jag in på en annan stig och tänkte att maktövertagandet tar sin början i någons tankar och att revolutionen inte sker av en slump. 

3 kommentarer:

  1. Tänkvärda episoder. /Kalle Byx

    SvaraRadera
  2. Episod 2 var obehaglig och så var Episod 1 också, fast på ett annat sätt. Bra!

    SvaraRadera