lördag 1 februari 2014

Bildtext

Det var hemuppgiften i kursen i bildbehandling som fick mig att bestämma mig. Jag gick in för arbetet med liv och lust, scannade in gamla bilder från ett fotoalbum jag knappt visste att jag ägde och sökte igenom dammiga gamla hårddiskar på jakt efter material. Till slut hade jag klippt in sex till synes identiska män på en gräsmatta. Alla var klädda i grå T-shirts och jeans. Vissa av T-shirtarna hade jag själv köpt på rea på Intersport, andra hade männen hittat på egen hand. En del av jeansen hade jag till och med  klorinblekt i tvättmaskinen för att de skulle få rätt nyans. Fem av männen var mina gamla pojkvänner. Den sjätte var min pappa. Insikten fick mig att fatta mitt beslut. Jag skulle bryta mitt beteende och skaffa en ny karl. Valet föll på Jens på kursen. Han hade skägg, flanellskjorta och nötbruna ögon. Att han var femton år yngre än mig och hade stentvättade jeans var inget som jag brydde mig om. Jeansen skulle ändå av.


3 kommentarer:

  1. En bild som triggar fantasin. Tänker att om man har fem pojkvänner som liknar ens pappa så säger det något om en.

    SvaraRadera
  2. Kul, och avslöjande som en dröm.

    SvaraRadera