söndag 2 februari 2014

Bark

-Vad gör du?
-Jag tittar på TV.
-Jo, det förstår jag. Men Hälsoresan? Den måste ju vara minst 10 år vid det här laget och den var inte ens bra när den kom.
-Den har blivit bättre. Tiden håller på att komma ikapp den. Folk är mer medvetna om andlighet och sådant nu än när filmen gjordes. Åberg är skicklig på att fånga tidsandan. Det finns en gripande scen i filmen. En kvinna kramar ett träd, hon krafsar lite i barken och så. Meningen är att hon ska bli jordad och komma i kontakt med något större. Hon kramar trädet för att hon är ensam och saknar någon att hålla kär. I brist på män får man krama träd, säger hon. Jag kommer in i någon slags frid när jag ser den där filmen. Det är något fridfullt med människor som mediterar.
-Jag tror du håller på och somnar framför TV:n.


6 kommentarer: