tisdag 20 januari 2015

Tidning

Familjen har börjat med tidningen Land. Det är något befrämjande med den. Land innehåller allt. Landsbygdsbor med framtidstro. Otrohet. Kollegor som stjäl från arbetsgivaren. Recept som gör att man blir sugen på raggmunk. En artikel om det ouppmärksammade fenomenet syskonjordbruk. Beskrivningar på virkade tvättlappar, ljusblå till honom, rosa till henne. Oförglömliga kontaktannonser. Kille 52 söker tjej som kan lära mig köra lastbil. Jag kan köra truck och backa med släp. Nu letar jag efter en tjej som kan lära mig köra lastbil. Det är inte så vanligt med tjejer som kör lastbil, men jag hoppas ändå hitta någon som kan lära mig. Annonser som uppmanar till njutning. Koppla av i soffan med en DVD som handlar om breda skördetröskor eller traktorer som kört fast i lera. För att Land ska fungera optimalt så krävs det att man läser den tillsammans. Jag tror det är själva poängen med tidningen. Att man läser den tillsammans.

5 kommentarer:

  1. Är det sant :-)?? Hade glömt den tidningen. Den verkar ha blivit trendig. Rolig text!

    SvaraRadera
  2. Åh, vi har LAND. Det är en underbar levnadssyn i den tidningen =D

    SvaraRadera
  3. Det var länge sedan jag läste den - på den tiden vi var kravodlare mm mm

    SvaraRadera