fredag 28 mars 2014

Text till bild

-Värst vad du ser munter ut.
-Ja, jag har varit på ett seminarium om Livslång Livsglädje och Helande Huskurer. Billigt var det också.
-Föreläsningarna på kommunens folkbildningsvecka ska ju vara gratis.
-Jag menar huskurerna förstås. De var riktigt billiga. Livsglädjen hittar man runt knuten. Ut i naturen bara. Annars kan man nöja sig med en vacker sten på fönsterbrädan och meditera över den. Gurkmeja ska vara riktigt nyttigt. Det är inflammationshämmande, speciellt om man kombinerar den med svartpeppar. Dessutom hjälper den mot sömnlöshet. Bikarbonat minskar försurningen i kroppen. Jag tror att det är där livsglädjen kommer in. Käkar man bikarbonat så blir man helt enkelt mindre sur. Kallt potatismjöl var tydligen det bästa av allt. Fast vad man skulle ha det till förstod jag inte riktigt. Men nyttigt var det. Vad har du gjort själv?
-Jag var på ett seminarium om den mänskliga gräshoppshjärnan. Den moderna informationsteknologin för oss att hoppa från det ena till det andra. Vi koncentrerar oss inte på något. Splittringen leder till fördumning. När föreläsaren krävde mobilfritt under föreläsningen gick hälften av deltagarna.
-Men du stannade?
-Stolarna i Lööfsalen är så fruktansvärt tunga och obekväma.
-Så du har fått ont i ryggen. Det är ingen fara. Jag har lärt mig en ny huskur mot ryggvärk. Man ska blanda cayennepeppar med handsprit och kokosolja och smörja in de värkande musklerna med det.
-Ska vi gå och fika?
-Mm. En Cola Light och Delicatoboll skulle sitta fint ovanpå det här.
-Själv hade jag nog tänkt mig Fairtradekaffe och något slags speltbröd.

2 kommentarer:

  1. Haha. Tror jag behöver lite bikarbonat.

    SvaraRadera
  2. Hoppas Livslång livsglädje kommer som webinarium!

    SvaraRadera