måndag 30 november 2015

Ord på F

På Lantmännen / Granngården står två män i svarta jackor. De är främlingar för varann, men jämför råttfällor. Båda har flickor med hamstrar hemma, så ingen av dem kan plugga in en elegant ultraljudsskrämmare  ett vägguttag. Ultraljudsskrämmaren ska visst ska vara effektiv när det kommer till att eliminera besök av gnagare.  Råttfällorna studeras noga till konstruktion, storlek och användningsområde. De låter mekanismen slå igen över fingrarna för att testa funktionen. Den kortare av de två har feta fingrar, noterar jag där jag står ensam vid fågelmaten och ryser över fällor och råttor. Deras hängivenhet fascinerar mig. Båda männen har tjocka guldkedjor runt halsen. Det har kommit en ny sorts fågelmat. Larver speciellt avsedda för hackspettar. Rör man på påsen börjar larverna kräla.

En ögonblicksbild från Lantmännen / Granngården med ett antal ord på E och F

Främlingar, flickor, fingrarna, för, funktionen, feta, fågelmaten, fascinerar

Skrev visst om F istället för E (skyller på stormen Gorm) , men jag lade till en elegant ultraljudsskrämmare, ett, effektiv, eliminera samt ensam för att vara på den säkra sidan. Så nu blev det både E och F.

5 kommentarer:

  1. Otäck realism. Och en oväntad bokstav =D

    SvaraRadera
  2. Den här texten tycker jag mycket om. Jag dras in i den. Älskar larverna i slutet.

    SvaraRadera
  3. Bra gjort att få in alla bokstäver i texten!

    Otäckt med larverna. Är det sant??

    På lantstället har vi ultraljudsskrämmare, men de funkade bara under några säsonger. Nu verkar mössen helt strunta i skrämmarna :-).

    SvaraRadera
  4. Ha ha Vad får du allt ifrån!!! :)

    SvaraRadera