lördag 28 november 2015

Omfamna

Läser någonstans att ofrivillig ensamhet gör människor sjuka. Immunförsvaret försämras. Skäl nog att famna någon.

I en annan notis läser jag om kaos på Black Friday. ÖB sålde vattenkokare för 10 kr. Begränsat antal. 70 st. Trängseln liknades vid en zombiapokalyps. Vad är det för människor som trängs för en vattenkokare? Är de så fattiga att de måste handla för en tia och inte kan köpa en för 100-200 kr? Eller är det något annat som driver? Jag har svårt att gå på det där med rea. Kanske är jag lat. Jag vet inte.

Lösrykta, spridda tankar. Jag tänker på någon som sagt sig ha beröringsfobi och varit fullständigt livrädd för att bli vidrörd av andra och jag tänker på kärlek. En omfamning som en kärlekshandling, ett möte mellan människor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar