onsdag 3 september 2014

Text till bild

-Vilken låt skulle du önska om du fick vara med i  "Ring så spelar vi"?
-Inte Heavens on Fire i alla fall. Speciellt inte om jag flytt från en skogsbrand.
-Du skulle välja något med Dylan förstås?
-Jag vet inte. Han har gjort så mycket. Det känns svårt att reducera ett helt konstnärskap till en enda låt. Vad skulle du själv välja?
-Jag vet inte. Har folk någon favoritlåt i bakfickan som de alltid är beredda att ta till?
-Det var kanske enklare förr. Då gick man till dansbanan och Tages kapell spelade Vildandens sång. Man hade inte så mycket att välja på. Öppnar den där bakluckeloppisen snart så vi kan gå in?
-Det verkar inte så. En vakt med varselväst vaktar entrén.
-Det verkar bli en klädloppis. Min mamma sa alltid 1 kg om året blir 10 kilo på 10 år. Dom där tjejerna som säljer har inte de där 10 åren på kroppen. Jag börjar tröttna på det här. Loppis är bara en ursäkt för att åka till Ullared och köpa för mycket. Sen kan man stå på loppis och sälja för det är så roligt.
-Gillar du inte loppis?
-Jag uppskattar verkligen våra utflykter, men vi kanske skulle göra något annat? Vandra t ex?
-Då blir vi som dem nere vid hästhagen. Vuxna människor klädda som plyschdjur. Vad håller de på med? T om hästen ser förtvivlad ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar