söndag 25 maj 2014

Text till bild

-Vad gör du? Kan du inte umgås med mig istället för laptopen?
-Men jag umgås ju med dig. Samgås. Vi är i samma rum. Dessutom letar jag efter saker till vårt gemensamma hem i en loppisgrupp på facebook. Man kan göra byskvaller av allting. Marita på ditt jobb vill köpa en kabeltrumma och en zinkbalja. Petterssons katt har försvunnit. Birkenfjuns ska separera.
-Hittar du något då?
-Vi har ju pratat om att skaffa en extramadrass och jag har faktiskt hittat en här. Skum madrass från ikea. Den har mest legat på golvet i ett lekrum och haft ett överdrag. Tror ingen sovit på den faktiskt. Ska vi slå till?
-Behöver vi verkligen en skum madrass?
-Den här då?
-Nathalie söker snygg lång klänning, ej hel svart?
-Välkommen sten. Två färgade skor. Jag tror faktiskt jag börjar förstå din fascination för sociala medier.

3 kommentarer: