torsdag 8 maj 2014

Luftig

-Vad pysslar du med?
-Möblerar om. Jag tänkte skapa en lite luftigare stil här inne.
-Det här är alltså vad du tänker ta bort. En vitmålad cementplatta med påklistrade spetsar och texten Om livet ger dig  citroner gör lemonad.
-Det är servettdecopage på den också. Texten är ditlimmad. Det är Lisbeth på mitt jobb som gjort den. Hon gjorde sådana och sålde.
-Och då köpte du den.
-Jag kände mig tvungen. Alla köpte. Hon har förresten slutat nu.
-Jag förstår. Varför valde du just den texten?
-Tja. Det fanns den och Carpe Diem att välja på. Om livet ger dig citroner gör lemonad handlar om positivt tänkande. Man ska se positivt på tillvaron och göra det bästa av situationen. Fast jag tycker den uppmanar till tröstätande. Om saker och ting går dig emot, vräk på socker, så känns det bättre.


2 kommentarer:

  1. Håller med om tolkningen att den uppmanar till att äta socker om livet är surt :-). Rolig berättelse. Jag hade också valt den ordalydelsen före Carpe Diem. Snacka om uttjatat.

    SvaraRadera
  2. Haha, gillar den sista devisen om att ösa på socker när något går emot en.

    Fast jag är nog rätt dålig på det, behöver ösa min galla ett tag först. :)

    SvaraRadera