tisdag 27 maj 2014

Inne

-Till helgen ska jag och mitt barnbarn åka till IKEA. Jag ska köpa en soffa till henne. Hon och Anton har fått tag i en så fantastiskt fin lägenhet. Det ska bli så roligt.
-Ska du köpa en soffa till ditt barnbarn? Det finns väl begagnade på Blocket?
-Hon vill ha en soffa som är riktigt inne, inte något gammalt krafs med mögel och kattpiss. Jag ska ge henne en tvättmaskin och  en diskmaskin också.
-Men varför...? Dina andra barnbarn då? Ska de inte få något?
-Äh, de kommer att få av sina mammor när jag är borta.  Elin kommer inte att få ett öre av Louise. Den damen tänker bara på sig själv. Maken till egoistisk människa har jag då aldrig skådat. Maria och Sofie däremot...Det blir ett litet förskott på arv till Elin så att säga.

1 kommentar:

  1. Får mig att tänka på den danska Arvingarna som jag följer på svt.

    SvaraRadera