torsdag 5 juni 2014

Räkna

-Man måste räkna med att livet inte blir vad man räknat med.
-Det låter filosofiskt. Vad har du nu råkat ut för?
-Jag har handlat på Coop. De bjöd på kakor. Det hade jag inte räknat med.
-Kakor?
-Någon slags blandning av kex och choklad. Inte som kexchoklad, utan mer som fluffiga Bragokex blandade med Marabou Mjölkchoklad.
-Var de goda?
-Med risk för överätning.
-Köpte du hem några?
-Tok heller, jag bantar ju. Det är därför jag handlar på Coop. Mindre risk för impulsköp helt enkelt. Jag har räknat ut att även om det är dyrare på Coop så blir det billigare i längden eftersom man inte köper några onödiga saker.

3 kommentarer:

  1. Bra räknat i rolig skrift!

    SvaraRadera
  2. Haha, ja, man skall inte handla där det finns billiga kakor.

    SvaraRadera
  3. Bäst att inte räkna med att livet blir som man har räknat med.

    SvaraRadera