onsdag 20 juni 2018

Hej!

Hälsningstråd om du vill skriva något.

22 kommentarer:

  1. Kära Gråpapegoja. Vilka tråkiga nyheter. Hoppas verkligen att utredningen ger positiva resultat och att du snart är tillbaka bland puffarna igen. Du har gjort ett jättebra jobb med att serva oss med ord och jag kommer att sakna dina inlägg. Puffarna är och förblir viktiga för mig. Varma kramar från Kalle Byx

    SvaraRadera
  2. Kära skrivpuffarkollega. Jag håller tummarna för att du får ett
    bra och positivt besked.

    Skrivpuffen har verkligen varit något fantastiskt bra för mig. Ett sätt att komma igång och sen fortsätta med manusskrivande. Ett roligt sätt att bara skriva vad som faller mig in, högt och lågt, dåligt och bra.

    Jag kommer också att sakna dig och hoppas att vi snart ses igen här i puffen.

    Kommer att sakna andra puffare också om vi inte fortsätter att lägga in texter och ge en hint i varandras bloggar.

    Kramar från Ethel

    SvaraRadera
  3. Men nej vad tråkigt att läsa ditt besked. Håller tummarna att utredningen visar positivt besked!! Så j@vla tråkigt med alla cancerbesked som haglar tätt... :´(
    Som både Kalle och Ethel skriver så har du gjort ett mycket bra jobb med skrivpuffen, den har betytt otroligt mycket för mig och jag kommer att sakna den enormt om den försvinner med dina och alla andras vänliga, peppande kommentarer. Inte att förglömma dina och alla skrivarkollegors enormt inspirerande texter som bloggen gett mig förmånen att läsa.

    Trodde aldrig att en blogg kunde betyda så mycket som den här har gjort. Tack för det! <3
    Må solen lysa på dina åkrar och du alltid ha vinden i ryggen. Varmaste kramar,
    Ewa

    SvaraRadera
  4. Hej härliga du.
    Jag hoppas på bästa möjliga slutsats på utredningen. Varma tankar och kramar från lilla mig.
    Den här sidan har varit till stor hjälp och glädje för mig, även om jag inte skriver officiellt varje dag.
    Prioritera att ta hand om dig och vårda ditt hjärta och din själ. Du finns i mina tankar

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Hoppas allt går bra för dig. Vill önska dig god bättring.

    SvaraRadera
  6. Jag tror att det kommer att gå bra. Lidande, ja, och friska insikter utur det sjuka. Du förblir densamma och kommer att förändras.

    Jag har tänkt på dig mycket sedan jag råkade se din hälsning för några dagar sedan. Tack för ditt tysta slit med pufforden. De har verkligen varit bra. Du är värd en paus. Det här säger jag inte slentrianmässigt: hör av dig om du behöver något, om det så bara är en skräddarsydd novell.

    Kram från maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tar gärna mot en skräddarsydd novell. Kan du länka den i det här inlägget, så jag säkert hittar den. Tack för dina fina ord.

      Radera
  7. Kära GP,
    Sorgligt, chockartat att läsa ditt inlägg och jag dröjde med att kommentera (så länge sedan jag var aktiv här). Ta hand om dig så gott du kan nu, låt framför allt andra ta hand om dig ett tag, lita på alla som håller hoppets låga lysande dagarna du själv kanske inte orkar. Jag tror som Maria - det blir bra, annorlunda för så är livet, men bra igen för dig. Jag tror så. Du vet väl att skrivpuffen har betytt mycket för mig, dina kommentarer likaså. Och jag minns en vindlande berättelse om Julia. Kram från Y som tänker på dig

    SvaraRadera
  8. Kära Grå Papegoja, jag skickar kraft och mod och varma tankar till dig! Tycker din sida är inspirerande och ger mig många fina stunder att både skriva och läsa de andra Skrivpuffarnas berättelser. Känns härligt med "puff" då jag inte hinner skriva varje dag. Jag hoppas innerligt att du ska bli bättre. Stor Kram <3

    SvaraRadera
  9. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  10. Tänker på dig, Grå Papegoja och hoppas att allt går bra!
    kram <3

    SvaraRadera
  11. Hej!
    Har precis läst dagens text på skrivpuff. Jag började skriva igen för några dagar sedan.

    Tänker på dig och håller tummar och tår att cancern ska lämna din kropp och att du har många som finns där för dig nu.

    Tack för ditt engagemang i Skrivpuff. Det betyder så mycket för så många.

    Om du vill ha hjälp med skrivpuff så finns jag här.

    Hälsningar
    Ellinor Wikman

    SvaraRadera
  12. Hej! Var så glad att återigen hitta till dagens Skrivpuff. Skrivit på i flera dagar. Fast riktigt nyss fick jag läsa om ditt meddelande. Enormt av energi till dig så att du orkar ta dig igenom detta. Sluta för allt i världen med att sluta tro. Energikram / kram

    SvaraRadera
  13. Ps Sluta för allt i världen INTE med att tro. Så ska det stå i texten ovan/ kram

    SvaraRadera
  14. Du är i mina tankar hela tiden. Vill dig så väl och hoppas att du har ork och energi att hoppas själv. Det du gör i Skrivpuff är en stor gåva och jag älskar dina ord. Var rädd om dig och tänk på dig själv i första hand/ kram

    SvaraRadera
  15. Kära GP. Tråkigt att du inte kan fortsätta med puffarna just nu. Du har gjort ett fantastiskt jobb och jag hoppas att du är tillbaka snart. Varma kramar. Kalle Byx

    SvaraRadera
  16. Jag instämmer med Kalle B ovan. En fantastisk insats! Hoppas att du snart är tillbaka och förgyller oss med dina fina texter och alla inspirerande pufford. <3

    SvaraRadera
  17. Tänker på dig!
    Goa energier till dig/ kram

    SvaraRadera