onsdag 31 maj 2017

Process

På biblioteket pågår ett konstprojekt
Den som så önskar
Kan slå sig ner vid ett bord, mitt emot lånedisken
Där ligger papper och pennor
På bordet står en plastburk med finska pinnar
På pappret skriver man
Sitt falska CV
Fantiserar om vem man inte är
Vad man inte heter
Vilket språk man inte talar
Vilken bok man inte skrivit
Pappret sätts sedan in i en pärm
Där samlas människors drömmar
För att bli en del
Av någon annans konstnärliga process
I pärmen såg jag
Att någon var en man
Född på månen 1982

4 kommentarer:

  1. Väldigt spännande idé tycker jag. Har du skrivit ditt nya CV? Får man se isf :-)?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det sitter i en pärm på biblioteket. Jag kom inte riktigt ihåg vad jag skrev. :)

      Radera
  2. Så roligt skrivet utifrån detta perspektiv. Får kolla mitt CV :)

    SvaraRadera
  3. Härlig idé. Skulle gärna läst i den där pärmen. Bibliotek är fantastiska.

    SvaraRadera