lördag 22 april 2017

Nyfiken

Idag är en slapp dag. Vädret inbjuder inte till något annat än att hålla sig inomhus. Driven av något slags nyfikenhet såg jag en dokumentär på SVT Play, Country Roads.  Tjuvjakt för att få mat på bordet. Johnny Cash stora, grå stenkåk. Den amerikanska drömmen verkade alltmer avlägsen. En en ung countrymusiker, Justin Townes Earles stod i centrum för handlingen. Det sades att han verkade i Woody Guthries anda och han berättade hur Hank Williams fick tag på sitt morfin och varför han tog det. Den unge mannen bar glasögon, hade fett år och en tatuerad underarm. Förmodligen mådde han inte så bra. Min slutsats bara. Han berättade att han var döpt efter Townes van Zandt, och dennes Tower Song, är en av de vackraste sånger som skrivits. Bara så. Det är en enkel text jag skrivit idag, men om jag skriver så kommer jag minnas hans namn.

4 kommentarer:

  1. Kommer ihåg att det finns en countrylåt som heter just det, Country Road. Här har vädret varit hyfsat med ☀ fast lite kallt. Ja annorlunda text från dig 🙂.

    SvaraRadera
  2. Vi öppnar dagarna alltför likt oftast, lite nyfikenhet lär oss små kunskaper som vi inte visste fanns :) Gillar reflektionen.

    SvaraRadera
  3. Så får det bli ibland - helt ok :)

    SvaraRadera