tisdag 20 december 2016

Ärligt talat

En vara beställdes via nätet. För att förstå vidden av det hela, så kan vi säga att det var en dyr julklapp. Jag kollade mailen vid lunchtid. Enligt postens spårningsfunktion skulle försändelsen anlänt till macken som fungerar som postutlämningsställe, så jag begav mig dit för att hämta varan. Där fick jag besked om att varan inte stod i mitt namn, utan aviseringen gjorts till en annan person med samma förnamn och samma gatuadress, men med ett annat efternamn.

Säljaren kontaktades. Jag ringde till posten för att få om jag kunde stoppa försändelsen. Posten hade telefonkö. Jag missade mitt samtal, eftersom hunden sökte kontakt just då, så jag fick ringa igen. Telefonkön tråkade ut mig. Enligt posten kunde jag inget göra, utan det var säljarens ansvar att stoppa försändelsen. Förhoppningsvis kommer säljaren att göra det. Jag ringde och skällde lite på mackpersonalen också, eller rättare sagt, jag frågade om de kontrollerar vem de lämnar ut en försändelse till.

Ärligt talat? Vad gör man åt sådant här? Behöver kvällstidningarna kontaktas? Förra året hämtade tonåringen ut en skär pyjamas på macken, som han inte beställt. Tonåringen skulle gått till tobaksaffären istället och hämtat sina varor. Jag sa till tonåringen att lämna tillbaks pyjamasen, vilket han också gjorde.

4 kommentarer:

  1. Posten funkar inte alls längre!
    För 10-12 år sedan kom lantbrevbäraren hem och ringde på, när man fick paket - det var service det!

    SvaraRadera
  2. suck dessa telefonköer - kontakta uppdrag granskning :D
    nej nu är jag lite tokig ;)

    SvaraRadera
  3. Vanligt tyvärr och surt för dem som drabbas.

    SvaraRadera