söndag 19 juli 2015

Omgärda

Under busken vid staketet som omgärdade lekparken låg en hopkrupen kanin. Den var viltfärgad och relativt stor för att vara en sällskapskanin. Jag böjde mig fram och lockade på den. Kaninens nos vibrerade. När den inte rörde sig ut fläcken, tog jag istället ett kort på den med mobilen.

Hemma lade jag ut en bild på kaninen i facebookgruppen Svinarps anslagstavla och skrev "Någon som saknar en kanin? Den ligger under en buske på Svinängens lekpark". Kommentarerna lät inte vänta på sig.
Jag ser ingenting. Bilden är för suddig.
Angelica Lundmark? Är den din?
Är det verkligen en kanin? Jag tycker det ser ut som ett vildsvin.
Det är inget vildsvin. Det är en apa, din idiot.
Apa? Det finns väl inga apor i Svinarp?
Någon som saknar en apa?
Det är en hare, ingen kanin. Harar finns vilda i Sverige och man ska inte röra vid dem.

2 kommentarer:

  1. Haha! Så typiska kommentarer och fantastiskt roliga (just för att vissa så tydligt är aningslöst roliga)!

    SvaraRadera